Hoe ziet mijn dag eruit?

Mijn dag begint met een bakje cruesli met melk en een sapje. Hierbij probeer ik doorgaans te beginnen met het doornemen van mijn e-mail. Dan werk ik vaak in de morgen aan mijn bureau in het DC in Uden. Lunchen doe ik dikwijls achter mijn bureau of wandelend. Vervolgens verplaats ik naar Merchandise Planning. Gedurende de dag zijn er vaak enkele vergaderingen en probeer ik elke dag een stapje verder te komen met verbeteringen. Als ik op tijd thuis ben, ga ik nog graag een rondje hardlopen.

Wat vind ik leuk aan het werken bij Beter Bed?

Elke dag bij Beter Bed is anders. Daarnaast heb ik veel leuke collega’s en bovenal twee geweldige teams. Beter Bed heeft een zeer open cultuur. Je kan altijd bij iedereen naar binnen stappen om een praatje te maken en er is ook altijd ruimte voor discussie. Bovendien is en blijft Beter Bed een retailbedrijf, waardoor er vaak snel en krachtig geschakeld moet worden. Deze veranderende omstandigheden zorgen voor een dynamische werkdag en vooral afwisselende taken. Tenslotte ben ik erg enthousiast over de nieuwe en duidelijke strategie, waarbij ook veel innovatieve ontwikkelingen horen. Denk hierbij aan de Experience Stores, maar ook de Beter Slapen ID. Ik denk dat dit zeer positieve ontwikkelingen zijn. Daarnaast gaan we steeds meer datagericht werken en verandert er zeker in de logistiek de aankomende jaren veel.

Welke stappen heb ik doorgemaakt bij Beter Bed?

Ik ben bij Beter Bed ooit begonnen als tussenbaantje bij de retouren en inmiddels verantwoordelijk voor twee afdelingen en een bijzonder interessant project. Na een half jaar bij de retouren zou ik eigenlijk elders gaan werken, maar dit ging wegens omstandigheden niet door. Toen ben ik bij Merchandise Planning begonnen als planner en na ¾ jaar werd ik manager van die afdeling. Ik weet dus dat je verder kan komen door jezelf in positieve zin te laten zien.

Wat betekent beter slapen, beter leven voor mij?

Beter slapen, beter leven betekent voor mij twee dingen. Allereerst betekent het op persoonlijk vlak dat ik relatief weinig slaap nodig heb, maar het wel meteen voel als ik te weinig heb geslapen. Dan merk ik de hele dag erna dat het minder leven is. Ten tweede betekent het op professioneel vlak dat we elke dag de volle focus moeten hebben om de beste service te bieden, zodat we ons motto kunnen waarmaken. Hoewel Beter Bed veel klanten per dag bedient, is elke klant dus even waardevol, omdat het iemands levensvreugde direct beïnvloedt.

Wat is mijn ideale droom binnen Beter Bed?

Mijn droom is om de logistiek van Beter Bed naar een nog hoger niveau te krijgen en de processen nog gestroomlijnder te laten verlopen. Dit kan alleen door nog beter samen te werken en de processen te herzien. Ook zal het Morpheus-project hier zeer sterk aan bijdragen. Tenslotte is mijn werkdag succesvol als ik weer iets (kleins) heb verbeterd, waardoor iemand zijn werk makkelijker kan doen of klanten nog succesvoller beleverd kunnen worden.

- Marc van den Heuvel, Manager Merchandise Planning en Warehouse Uden.